måndag 31 mars 2014

Ny vecka

Passade på att ta en liten paus från internet under helgen och istället umgås med sambon som varit ledig. Helgen har varit relativt sömnlös, men ändå underbar tack vare det underbara vädret och så har det ju blivit sommartid = ljusa kvällar. Har varit utomhus väldigt mycket under helgen vilket är så skönt, men får väl se om det mynnar i en sådan där irriterande vårförkylning som aldrig går över. Känner mig lite täppt i näsan idag nämligen. Men det kanske är pollen. Fast det känns inget i ögonen så mer troligt med en ny förkylning på G. Har faktiskt inte känt av pollen sen vi flyttade ut på landet. Hade aldrig känningar av pollen innan jag flyttade in till stan så tror att det är alla avgaser och liknande som bidrar också. 

Sambon har köpt sig en högtryckstvätt som han bara var tvungen att prova i helgen. Så nu är bilarna tvättade och igår påbörjade vi att ta bort all mossa från bergpartierna vi har i trädgården. Blir faktiskt riktigt fint när stenen kommer fram. Vi har gjort 2 av 3 partier så det 3:e får bli någon  dag framöver när sambon är ledig. Sessan sov i vagnen under hela tiden, trodde faktiskt att hon skulle vakna av högtryckstvätten, men icke sa nicke. 

Och när vi ändå är inne på sömnen så kan jag ju säga att det i alla fall inatt var bättre med sessans sömn. Vi misstänker att det är magen som krånglat den här veckan och att sessan därmed inte kunnat sova. Hennes magdroppar tog nämligen slut för cirka 2 veckor sedan och vi tänkte att hon nog inte behövde dem längre. Och det gick bra utan i cirka 1 vecka, sen började hon få magknip igen, mycket gaser och grönt bajs. Så i lördags var sambon iväg och köpte nya droppar så hoppas vi att det ska lugna ner sig igen. Tror att det är smartare att trappa ut dropparna om vi ska sluta med dem. Samtidigt känns det som att hon kan få fortsätta ta dem. Goda bakterier är ju aldrig fel för magen. 

Själv kämpar jag på med träningen och jag börjar märka lite skillnad även om det antagligen inte är något som syns för andra. Är mest att jag känner att jag får en bättre hållning och att magmusklerna blivit starkare = mindre ont i ryggen av att bära på sessan. Men jag har fuskat och vägt mig och det har hänt saker på vågen. Mer säger jag inte nu utan det kommer på onsdag när det är dags för väga, mäta och fota. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar