torsdag 27 mars 2014

Tvivel och sagor

Idag var det riktigt kämpigt att ta mig igenom styrkeövningarna. Och idag tvivlar jag på att jag kommer att klara av att slutföra utmaningen. Men det ska gå på något sätt. Funderar på hur jag ska lösa det i helgen. Då är sambon ledig och jag hatar (verkligen hatar) att träna när han är hemma. Är någon idiotisk grej som slagit rot i min hjärna som gör att jag känner mig jättedum och det känns som att jag gör fel om han ser mig. Helt idiotiskt jag vet. Vet inte varför det är så, men det är samma om jag går till gymmet. Känns som att alla skrattar åt mig och att jag inte gör övningarna rätt. Därför jag sällan blir långvarig med att träna på gym. Tror det har att göra med att jag vill vara duktig. Jag är en sån person som hatar att få kritik, om jag vet att någon ska bedöma det jag gör blir jag skitnervös även om jag vet att jag har rätt, ofta slutar det med att jag försöker slingra mig ur det. Och går inte det har jag ångest inför det i flera dagar.

Idag såg i alla fall träningen ut som följer;
100 squats, jag var tvungen att dela upp dem i 2 omgångar för att orka så 50st sen vila cirka 1 minut och sen ytterligare 50st.

40situps. Gick faktiskt riktigt bra och jag ökade till och med anspänningen lite genom att inte gå ner hela vägen mot golvet.

38crunches. Dessa är inte jobbiga alls.

33sekunder plankan. Det är jobbigt däremot.

20pushups. Jag döööör. Delade upp dem på 2 set om 10st i vardera. Höll dock på att dö på de sista 5. Mjölksyra deluxe i armarna. Kan tillägga att jag fortfarande gör dessa stående på knä.


Igår läste jag och sessan ut sagoboken vi läst ur varje kväll. Tur att vi har en till.

Denna fyndade jag på bokrean för bara 59:- Ett bra köp och den har gett mig lite flashbacks till när jag själv var liten och mina föräldrar läste sagor för mig.

Tycker det är mysigt att läsa för lilla sessan. Och jag tror att det är nyttigt för henne, att det är bra för talet och ordförrådet längre fram. Än så länge är hon inte så intresserad av själva boken, men hon sitter i mitt knä och lyssnar i alla fall. Jag ångrar lite att jag inte läste för henne redan när hon låg i magen. Får göra det med nästa barn. Jag sjöng för henne i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar