torsdag 20 mars 2014

Vad har jag gett mig in på?

Ja det kan man ju undra. Har redan en hemsk träningsvärk i mina lår efter de första 50 squats som jag gjorde igår. Och vad blåsig jag blir och pulsen rusar. Otränad? Javisst! Och nu har jag precis avslutat dagens övningar så återstår att se om jag kan röra mig imorgon. Jag trodde jag var bra på situps, men tji fick jag. Det är crunches jag alltid gjort, situps är MYCKET jobbigare och tyngre! Och pushups ska vi inte tala om. Hela jag skakar just nu. Men jag är peppad. Och det heter ju "vill man vara fin får man lida pin".

Just nu går jag all in. Så laddade ner en gratis app igår för att ha koll på hur mycket kalorier jag borde få i mig och hur mycket jag faktiskt får i mig. Bara att skriva in allt jag äter och dricker under dagen, skitbra! Nu kan jag ju inte banta i den bemärkelsen eftersom jag ammar, vill inte att mjölken ska sina. Men igår åt jag precis som jag brukar och hamnade bara på 32 kalorier över kalorimålet så inte så pjåkigt. Enda jag gjorde annorlunda när det gäller maten igår var att jag drack vatten istället för juice till måltiderna och stod emot att småäta på kvällen som jag annars brukar göra. Är ju faktiskt lite lättare att stå emot när man har allt i siffror. Sen vet jag att jag antagligen behöver lite mer kalorier än de som står i appen just för att jag ammar och kör mina styrkeövningar så jag blir inte så nojjig över att det blir lite mer kalorier än planerat. Särskilt som att appen inte räknar att det förbränns några kalorier på de 50 squats som jag gjorde.

Så här såg det i alla fall ut igår.


Hade dålig karaktär imorse och ställde mig på vågen fast jag inte ska göra det mer än en gång per vecka, men det blev i alla fall en glad överraskning. 78,5kg visade den. Gör ju inte motivationen mindre även om jag vet att det är framförallt vätska som försvunnit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar