lördag 13 september 2014

Ägglossningsstimulering

Har insett att det kommer att behövas hjälp med ägglossningen även denna gång. Så ska ta kontakt med kliniken jag gick hos i sist för att se om vi får komma dit igen. Men först ska jag ta tag i att ta den där vaccinationen mot röda hund.

Ett tag tyckte jag att det skulle vara jättejobbigt att behöva genomgå behandling igen, men nu har jag accepterat det och det känns bra. Kommer ju inte att ha några stora chanser utan det. Nu har det gått 52 dagar sedan mens och ännu har jag inte fått någon ägglossning. Och vi orkar verkligen inte ha sex varannan dag för att kanske lyckas pricka in en eventuell ägglossning. All vår energi läggs på sessan och när hon väl sover så orkar vi inte mer än att se på någon serie och sen sova. Så en behandling är perfekt. Då vet vi exakt när ägglossningen sker och då kan vi anstränga oss just då och ha sex varje dag tills ägglossning skett. Sen kan vi vila övrig tid och bara ha sex om vi verkligen orkar och vill.

Låter ju hemskt inrutat och omysigt, men det är inte så illa som det låter. Det stör oss inte om vi bara har sex 3 gånger på en månad eller inte alls en månad. Det blir när det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar