måndag 15 september 2014

Handlingsförlamad

Sitter i soffan och känner mig helt slut. Har sovit jättebra inatt så kan inte säga att jag är trött, men jag orkar inte ta tag i något. Borde ringa flera samtal, men bara att lyfta telefonen känns som allt för jobbigt. Borde ringa lönekontoret. Borde ringa försäkringskassan. Borde ringa vaccinationsmottagningen. Borde ringa kliniken angående ägglossningsstimulering. Men jag orkar inte. Kanske imorgon. Eller på onsdag. Förhoppningsvis denna vecka i alla fall. Måste ju göra det. Hatar att ringa. Får aldrig fram det jag vill. Är verkligen skitdålig på att beskriva saker över telefon. Det är mycket lättare att beskriva saker i ett mail. Då har jag möjlighet att tänka efter precis vad jag vill ha sagt och fråga om.

Igår satte sig sessan upp själv! Det har hon aldrig lyckats med tidigare, men igår gjorde hon det 3 gånger i rad. Min duktiga lilla tjej. Sen gjorde hon något mindre roligt. Hon satte i halsen. Gud så hemskt det var. Det lossnade direkt när jag vände henne på mage och slog på ryggen, men jag hann tänka både det ena och andra på de få sekunderna och sessan blev ju rädd och ledsen efteråt. Stackars liten. Hon hade hittat en kvist från en nektarin på golvet som hon stoppade i munnen. Kommer hädanefter kolla att det inte finns något att stoppa i munnen på golvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar