måndag 1 september 2014

Dumma drömmar

Kan inte låta bli att läsa in saker i allt. Samtidigt som jag är helt säker på att jag inte haft ägglossning så kan jag inte låta bli att hoppas. Och drömma.

Så här ser tempkurvan ut just nu.


Enligt den är det ÄL+8 idag. Och om det är så varför var tempen då låg ÄL+6 och ÄL+7? Jag tror inte på att det kommer mens på lördag. Ingen ägglossning = ingen mens. Det mest logiska tänkandet. Men så kryper det där ologiska tänkandet på. Tänk om jag visst hade ägglossning. Tänk om ägget fortfarande levde dagen efter när vi hade sex. Tänk om ägget faktiskt blev befruktat. Tänk om de två låga temperaturerna är en implantationsdip. Tänk om den här molvärken jag har i livmoder till och från beror på att det har börjat gro ett litet frö därinne. Tänk om jag är gravid. Tänk om det istället för ingen ägglossning = ingen mens är, gravid = ingen mens.

Ja så där springer mina tankar iväg. Jag drömmer och önskar. Vi har inte ens tänkt börja försöka ännu. Jag registrerar ju bara tempen och flytningar och tappen för att få koll på om jag har ägglossning och för att lära mig känna igen tecknen på det inför att vi ska försöka. Men jag vill så gärna få bli gravid igen. Att vara gravid, att få den äran att vara det är en av de bästa sakerna jag varit med om. Slås bara av äran att få vara mamma åt våran lilla sessa. Så därför tillåter jag mig själv att drömma och naivt hoppas på att det otroliga hänt. Att ägget släppt och blivit befruktat fast vi hade sex först dagen efter ägglossning. Att tempdippen inte alls tyder på att ägglossning inte skett utan att ett litet ägg borrade in sig i livmodern. Att molvärken är tecken på att livmodern börjat växa och inte på att mina hormoner är vajsing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar