måndag 15 september 2014

Språkkurser

Min sambo är ju från Bosnien och många av hans släktingar bor kvar där. Med andra ord pratar de bara bosniska (även en del av dem som bor här). Därför skulle jag vilja lära mig i alla fall lite bosniska. Har försökt lära mig själv, men det funkar inte och sambon är inte en bra lärare. Så har ett tag försökt hitta någon kurs och nu äntligen hittade jag en på medborgarskolan. Startar redan 25/9. Problemet är ju bara att jag inte vet om jag kommer att kunna gå på alla tillfällen. Är 10 tillfällen på torsdagar mellan kl 19:15-20:45. Men då måste vi ha någon som kan passa lilla sessan de kvällar som sambon jobbar. Och sen har jag bokat jobb en torsdagkväll i oktober så då kan jag ju inte. Vill inte betala 1000:- och sen inte kunna gå på kursen. Surt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar