fredag 26 september 2014

Utelek

Idag har vi gjort sådant som jag alltid tänkt man ska göra när man är hemma med sitt barn, men som jag är extremt dålig på att göra. Vi har varit i lekparken ihop med en kompis och hennes barn. 2 timmar ute i friska luften och sessan älskade det. Hon har gungat, åkt rutschkana och lekt i sandlådan med sin hink och spade. Det har även ätits en hel del sand och ett och annat löv. Hon har varit som ett helt annat barn under eftermiddagen. Glad och sprallig. Visst har hon haft någon omgång med gnäll och gråt, men det har gått över snabbt. Och framförallt; hon somnade nästan innan jag lagt ner henne i sängen nu på kvällen.

Vi har haft en period nu då det absolut inte gått att få henne att somna i sin säng. Varken på dagtid, eller på kvällen. Hon har sovit på mig på dagen och även somnat på mig på kvällen eller så har hon fått vara vaken så länge att hon inte orkat kämpa emot och gråta när man lagt henne i sängen. Men idag har hon nog gjort av med energi för hon var riktigt trött och somnade redan 19:30. Sov bara cirka 40 minuter på dagen dock så det kan ju också spela in. Får se om hon sover hela natten. Natten som var sov hon nonstop 21-08:20! Jag var ju vaken några gånger som vanligt så inte är jag piggare för det, men det är ju inte det viktiga. Men imorgon får hon inte sova till 8:20 i alla fall. Vi ska plocka upp min syster 8:45 för att åka på familjeloppis. Ska faktiskt ställa klockan på 7:30, men i och med att hon somnade mycket tidigare idag så lär hon nog vakna typ då i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar