måndag 1 september 2014

Zombiemamma

Två nätter, totalt 5timmar sömn. Känner mig helt död. Natten mellan lördag och söndag somnade jag cirka 03. Sen ringde klockan kl 05 eftersom jag skulle jobba. Inatt somnade jag cirka 04 och väcktes 07. Lördagnatten sov sessan som just en prinsessa, men istället hade grannen fest. Utomhus. Med hög musik. Och uppenbarligen mycket alkohol med tanke på de höga vrål och skratt som hördes fram till 02:30 ungefär. Är så typiskt. I vanliga fall är det helt dött här i vårt bostadsområde efter kl 20. Men denna helg när jag jobbade kväll på lördagen och dag på söndagen då är det fest. Sen nu inatt sov inte sessan. Hon vaknade vid 23:30 ungefär och kom inte till ro igen förrän vid 03:30. Men vaknade som vanligt vid 07 på morgonen. Jag hade hoppats på att hon skulle ta lite sovmorgonen, men icke. Jag lyckades i alla fall sova 1 timme när hon sov på eftermiddagen vilket hjälpte lite i alla fall. Hoppas denna natt blir bättre.

På tal om sömn har vi tagit bort sessans sovstund på förmiddagen, så nu sover hon i stället cirka 2 timmar efter lunch. Vi tänkte testa och se om det är för att hon sover för mycket på dagarna som hon inte har somnat på kvällarna nu ett tag. Än så länge har det ju funkat och hon har återigen somnat vid cirka 19:30. Antar att sömnbehovet minskar lite ju äldre de blir. Och det har faktiskt inte varit några jätteproblem att hålla henne vaken på förmiddagen. Några gnälliga perioder, men de går över om man aktiverar henne med något. Mammas och pappas stora tjej :)

Tror för övrigt att hon kommer att stå och gå själv snart. Jag blir inte förvånad om hon hoppar över att lära sig krypa. Hon vill bara gå, gå och gå. Både jag och sambon börjar ha ganska ont i ryggen av att gå framåtlutade och hålla sessan i händerna. Men hon är så duktig, och stadig. Klarar till och med att stå och ta något steg när man bara håller i ena handen.

Tredje tanden har kommit upp nu också, nummer 4 på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar