tisdag 23 september 2014

CD 62

Nu har jag en plan. Om jag inte fått ägglossning på måndag kommer jag att ringa gyn. Först den klinik som jag gick hos när jag tog puregon. Om de inte har möjlighet att ta emot mig så kontaktar jag den jag gick hos när jag fick pergotime. Måste ju i alla fall få veta att allt är okej därinne. Och nu när jag vet hur man tar sprutorna kanske jag kan få dem via henne i alla fall.

Funderar ärligt talat även på att ta ett gravtest. Tror inte att jag är gravid, ingen ägglossning liksom, men konstigare saker har ju hänt. Mest bara för att kunna säga säkert när jag ringer gyn att jag inte är gravid.

Idag började jag förresten på eget bevåg med metforminet igen. Har nästan en hel burk kvar sedan innan jag blev gravid så tänkte testa. Kör samma som då, så trappar upp det lite sakta med 1/2 + 1/2 idag och om det går bra tänker jag öka till 1/2+1/2+1/2 på torsdag och sen 1+1/2+1 på lördag och slutligen 1+1+1 på måndag. Kanske hjälper det. Vem vet.

Ägglossningstesten är fortfarande negativa och inga spår finns längre av vattniga eller äggviteaktiga flytningar. Idag är det lite krämiga flytningar, men igår och förrgår var det torrt. Tappen är dessutom låg, mellan och stängd så om det inte vore för att tempen inte stigit så skulle det ju kunnat vara så att jag haft ägglossning. Men det är nog bara kroppen som gett upp att försöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar