lördag 6 september 2014

Magont

Mår inte så bra idag. Ont i magen och allmänt nere. Skulle egentligen jobbat idag, men ringde redan igår och sa att jag inte kommer. Det liksom molar i hela nedre delen av magen. Det gör inte ont om jag klämmer på magen, så vet inte vad det är för nåt. 

Kan det verkligen vara på grund av att det är ägglossning på väg? Köpte ett paket ägglossningstest igår och ångrar nu att jag blev snål och inte köpte ett paket clearblues digitala också. Hade ju glömt hur svårt det är att läsa av om strecken är lika eller inte. Igår var teststrecket helt klart svagare. Det syndes nämligen knappt. Men idag ser det ut så här:




Bad sambon att titta också och han tyckte att de var lika starka, men teststrecket är ju lite smalare. Men det kanske inte spelar någon roll? Jag har registrerat det som positivt i min app i alla fall så får vi se hur det blir. Fast LH-stegring kan man ju ha även om ägget inte lossnar.


Har utan tvekan vattniga och äggviteaktiga flytningar i mängder, men tycker inte att tappen beter sig som den ska vid ägglossning. Funderar dock på att sluta kolla tappen. Den beter sig så annorlunda nu efter att jag fött barn så jag tycker det är svårt att avgöra om den är hög eller låg, stängd eller öppen.

Vi passade i alla fall på att ha lite sex förut när sessan sov. Är det ägglossning så finns ju alltid chansen att det blir befruktat.

Nu är sambon hos sina föräldrar med sessan och jag har min första ensamma dag hemma sedan sessan föddes. Passar på att bara ligga på soffan, äta lakritsglass och titta ifatt veckans avsnitt av Bigbrother. Även om jag älskar sessan över allt annat i världen så är det väldigt skönt att få titta på TV utan att bli avbruten eller titta lite halvt för att sessan vill ha uppmärksamhet. Bara få vara jag några timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar