torsdag 4 september 2014

Göra barn

Känns som att kroppen gör ännu ett försök att få till en ägglossning. Idag har jag jättevattniga flytningar och tappen är hög, mjuk och nästan öppen. Och sedan igår har jag en hemsk molvärk i hela tjejmagen. Ungefär som mensvärk, även ont till och från på en punkt till vänster. Återstår att se helt enkelt. Nu har i alla fall min app fattat att det inte varit någon ägglossning, varken CD 25 eller CD 32.

Kom på varför jag helt plötsligt fick högre temp. De dagarna vaknade vi inte kl 05 så tempen togs istället 07 och därför var den högre. De lägre temperaturerna är tagna 05-06.

Ska ta en diskussion med sambon om hur vi ska göra med barngörandet. Vi har ju sagt att vi skulle börja försöka till årsskiftet med barn nummer två, men frågan är om vi inte ska börja försöka redan nu. Känns som att det inte kommer att bli jättemånga egna ägglossningar om det ens blir någon mer och då känns det dumt att inte ta chansen vid de få som det blir. Vi vill helst slippa behandlingar igen. Så kanske blir det att försöka få till lite mys nu de närmaste dagarna ifall det blir en ägglossning.

Då kommer nästa problem. När vi ska lyckas få till det. Vi brukar passa på när sessan sover på dagen, men nu när vi tagit bort förmiddagstuppluren har ju antalet möjligheter halverats. Och när sambon jobbar dag som han gör idag och imorgon är han inte hemma när hon sover på eftermiddagen. Då tänker ni, men kväll/natt då? Jo det skulle ju kunna gå om det inte vore för sessan. Just nu sover hon som en kratta. Somnar vid 19:30 och vaknar sedan en gång i timmen minst fram till kl 23. Sen brukar hon somna, men vaknar på natten och går då inte att söva om ifall hon inte flyttas in till våran säng. Så lite svårt är det.

Men vi får väl skylla oss lite själva som släppt på vår regel att hon inte ska sova i våran säng. När hon var mindre gjorde hon aldrig det. Då kom hon över till oss när hon skulle amma och sen la vi tillbaka henne i sin egen säng. Men sen har vi blivit lata. Eller rättare sagt jag. Jag tar oftast nätterna då jag är den som vaknar först (och vaknar även när sambon har sagt att han tar nätterna) och jag orkar inte stå inne i hennes rum i 15-20minuter eller mer för att få henne att somna om. Är ju liksom så att jag är lite trött mitt i natten. Då är det lättare att ta in henne till våran säng för då somnar hon om nästan direkt. Men vi måste väl ta tag i det snart. Någon som har några smarta tips? Att ta bort tuppluren på förmiddagen har ju i alla fall gjort att hon återigen somnar vid 19:30, men det har ju inte minskat antalet uppvaknanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar