onsdag 17 september 2014

Drömmare

Jag tror inte att jag haft ägglossning än. Känns inte som det. Får väl se om det blir någon temphöjning imorgonbitti. Och om den i så fall kvarstår.

Känner mig bättre ikväll i alla fall. Beror nog mest på att vi fick till sex idag när sessan sov. Känns mindre som att vi missat en chans då. Vi ska försöka få till det imorgon med, men tror det blir svårt. Sambon jobbar natt så han sover ju på dagen när sessan sover så det är i så fall om det kan bli av när hon somnat på kvällen, innan sambon ska åka till jobbet. Det var lite lättare när man inte hade barn. Inte lika mycket pussel för att ha lite sex. Och inte lika stressigt. Känns lite som att vi stressar för att hinna klart innan sessan vaknar.

Håller tummar och tår för att det blir en ägglossning och att det inte kommer någon mens vid BIM.

Jag kan ju såklart inte låta bli att springa händelserna i förväg. Planerar redan för hur det kommer att bli med två barn. Och hur jag ska tala om för chefen att jag inte kommer tillbaka 1:a maj som det var sagt. Kom igen nu, har ju inte ens haft ägglossningen ännu! Men jag är en drömmare. Och planerare. Vill veta långt i förväg hur allt blir. Skulle vilja vara en sån person som lever här och nu. Utan att oroa mig för vad som kanske kan hända. Njuta av nuet liksom. Men jag är inte sån. Har försökt många gånger och det funkar väl typ i en dag och sen är vi tillbaka i gamla tankesätt.

Men tänk vad fantastiskt om det blir en liten bebis i juni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar