lördag 30 mars 2013

Cykeldag 17, Puregon dag 16.

Ingen glad gubbe på morgonens test så det blev 50IE Puregon till nu. Sen ska jag ta ett till test i eftermiddag och sen eventuellt ovitrellesprutan. Tror inte att jag kommer att få positivt på testet i eftermiddag. Av erfarenhet vet jag att min kropp brukar ta lite längre tid på sig att släppa ägget. Bara att titta tillbaka på när jag fick ägglossning av pergotime. Då var jag på VUL på cykeldag 11 och hade då en äggblåsa på 15x13mm, alltså cirka 14mm stor. Om den hade växt normalt med 2mm per dag skulle jag fått ägglossning på cykeldag 14, men jag fick positivt ägglossningstest först på cykeldag 18. Så skulle jag vänta nu i några dagar till skulle det nog bli ett positivt test. Men som min gyn sa; vi vill inte vänta för länge så att det hinner växa till fler ägg. Och nu idag borde äggblåsan vara omkring 20mm om inte större. Så jag tror att det blir ovitrellen ikväll.

Har i alla fall förvarnat sambon om att det kommer bli mycket mys i sänghalmen under helgen :) Vi tänker ha sex varje dag tills vi vet att ägglossningen skett. Det funkade ju sist i november och jag tror faktiskt mer på det än varannan dag. Att spermierna skulle bli sämre tror jag inte alls på. Om mannen har utlösning dagligen finns det ju hela tiden nya och fräscha spermier. Och eftersom sambons spermieprov var helt normalt så är det nog inget att oroa sig för. Det är väl kanske annorlunda om det är något fel i spermieproduktionen. Så sex varje dag till ägglossning och sedan ytterligare 2 dagar är min och sambons plan. Så om jag tar ovitrelle idag borde ägglossning ske imorgon eller på måndag så då blir det sex i alla fall fram till tisdag varje dag. Än så länge är det inte så där jobbigt som det kan bli efter några dagar i sträck. Beror antagligen på att vi faktiskt inte haft sex sedan förra ägglossningen. Vi tog helt enkelt en rejäl paus och ingen av oss gillar kondom så därför att det blivit lite av en svältdiet när det gäller sex.

Tempen: 36,6
Tappen: Hög, mellan, stängd
Flytningar: Äggvita, men mest vattniga, lite vitare idag än i går.
Sex: Ja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar