onsdag 13 mars 2013

Cykeldag 66 = BIM+2

Mensen kommer nog igång ordentligt idag eller imorgon. Började få rosa flytningar redan igår och nu idag är det färskt blod på pappret när jag torkar mig. Börjar även få mensvärk. Inte molvärk som jag haft från BIM-2 utan mensvärk. Och idag har tempen dippat rejält. Och idag vet jag att den stämmer för jag lyckades sova från 21:30 - 04:20.

Så jag har helt enkelt varit skengravid under de senaste dagarna. Eller så har illamående berott på metforminet fast jag inte kopplat samman dem eftersom det illamående jag kände när jag höjde dosen släppte av sen.

Undrar fortfarande varför jag inte fått några ömma bröst innan dock. Men det lär jag ju inte få svar på. Ömmade lite lite från brösten igår och idag är de ömma om jag trycker på dem.

Så alltså antingen cykeldag 1 idag eller imorgon. Kommer in och uppdaterar när jag vet säkert.

Tänkte jag skulle ringa gyn imorgonbitti, men såg på deras hemsida att de har stängt den här veckan så jag får ringa på måndag istället. Hoppas bara att de har någon tid för VUL då. Men vad ska jag göra liksom. Ska ju börja med sprutorna på cykeldag 1,2 eller 3 så kan ju inte vänta till måndag med det. Har kollat upp när injektionsdag 10-11 infaller. Blir att börja med sprutorna på fredag. Då blir injektionsdag 11 på måndag 25/3. Börjar mensen på riktigt imorgon så kan jag även välja att börja med dem på lördag så har jag både 25/3 och 26/3 att välja på för VUL. Men jag tror faktiskt den kommer igång ordentligt idag med tanke på den mensvärk jag har.

Status post ägglossning
Tempen: 36,6
Tappen: Mellan, hård, mellan
Flytningar: Blod



Den typiska tempdippen syns ju tydligt här.

Jag trodde jag att jag skulle bli jättenedstämd och ledsen om mensen kom, men än så länge känner jag ingenting. Inte arg, inte ledsen. Ingenting. Fokus ligger nu på att våga ge mig själv injektionerna. Har sedan igår när spottingen började försökt visualisera för mig själv hur jag tar dem. Det går ganska bra. Är inte ett dugg orolig för själva givandet. Bara jag kommer över det där med att sticka genom huden. Kommer säkert sitta skitlänge med sprutan i handen innan jag vågar. Men det ska nog gå bra. Det måste gå bra. Jag har ju själv valt att börja med injektionerna. Jag kunde ju ha valt att fortsätta med pergotime. Så det ska gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar