fredag 1 mars 2013

Cykeldag 54 = ÄL+4

Idag kom det röda strecket fram som markerar ägglossning på tempkurvan! Den säger att jag hade ägglossning på cykeldag 51 eftersom min temp steg ordentligt först på cykeldag 52. Men jag tror i alla fall att ägget släppte cykeldag 50.

Nu känner jag igen tempkurvan. En tydlig tempstegring som man inte kan missförstå. Nu beter den sig som den ska göra.

Dag två med metformin. Inga biverkningar ännu, men det kan ju vara för tidigt för det än. Det bra är i alla fall att jag nu tvingar mig själv att äta regelbundet. Det brukar jag ju vara dålig på. Men nu blir det i alla fall 3mål mat om dagen i samband med tabletterna.

Status post ägglossning
Tempen: 36,9. Det är kl 07:30. Vid 04:30 var den 36,7.
Tappen: Hög (svår att nå), mellan, stängd
Flytningar: Krämiga

Övriga symtom
De ömma bröstvårtorna är borta. Har dock molvärk i tjejmagen idag istället. 

Sen är jag fortfarande så där sjukt trött. Om det hade varit ÄL+14 och inte +4 hade jag nästan trott att jag är gravid. Men lite tidigt för att få symtom på det än. Sover superbra på natten fram till 04 ungefär. Då vaknar jag, går på toa, somnar om, vaknar igen vid 07:30 ungefär, nytt toabesök och sen kan jag förhoppningsvis somna i någon timme igen. Så kanske inte jättekonstigt att jag är trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar