lördag 16 mars 2013

Cykeldag 3, Puregon dag 2

Blev aldrig någon eftersökning av biverkningar på Puregon igår. Jag tänkte som så att det är bättre att inte veta alla biverkningar som kan ske.

Mår annars riktigt bra. Mensvärken har släppt av. Jag har märkt att den är som värst den dagen det sätter igång och blöda ordentligt och sen släpper den av. Det är skönt. En period hade jag mensvärk hela tiden medan jag blödde och då satt det som ett band bak i ryggen också. Sökte för det och de misstänkte då att det kunde vara endometrios, men enda sättet att få vet är en titthålsoperation och det ville jag inte vara med om. Tyckte inte att mina besvär var så farliga. Fick då istället börja med att hoppa över varannan blödning med p-pillrena och det blev mycket bättre. Sen är ju behandlingen mot endometriosens biverkningar att stoppa mensen i ett år. Jag tänker därför att min kropp kanske har självbehandlat det lite i och med att jag inte fick någon mens alls nu efter att jag slutade med p-pillrena. Om jag nu har endometrios vill säga. Men mamma har det så det är nog inte omöjligt. Men i vilket fall är det skönt att det inte ger några besvär längre i så fall.

Tempen: 36,6
Tappen: Hög, mjuk, stängd.
Flytningar: Blod.

Slänger in en bild på tempkurvan också även om den inte är så innehållsrik ännu.

Det jag dock redan kan se på den här cykeln är att tempen ligger lägre i början än vad den gjorde sist. Förra cykeln låg ju tempen uppe kring 37 hela blödningen och först några dagar efter att blödningen slutat gick den ner till de lägre temperaturerna. Nu känns temperaturerna dessutom mer normala. Lägre, men inte så där extremt låga som de varit föregående cykel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar