söndag 3 mars 2013

Cykeldag 56 = ÄL+6

Snart har det gått 7 dagar efter ägglossning och om ägget blivit befruktat borde det snart fästa i livmodern. Beställde gravtester inatt när jag satt på jobbet. De borde komma i brevlådan imorgon eller på tisdag. Vet ju hur dålig jag är på att låta bli att testa tidigt. Därför beställde jag bara 6 stycken test den här gången. Då kan jag inte börja testa för tidigt för då räcker inte testen till. Hoppas att jag klarar att vänta med att testa till 10/3. Finns faktiskt en stor chans att jag lyckas, jobbar nämligen nätter ända fram till lördag och då är det ingen större idé att testa när det är innan BIM. Dricker oftast ganska mycket under natten så urinen är utspädd när jag kommer hem på morgonen.

Status post ägglossning
Tempen: 37,2. Efter 2,5timmars sömn kl 12:55. Förhöjd är den i vilket fall så tror inte det spelar jätteroll vilken tid jag tar tempen. Att ägglossning skett vet jag ju redan så för den skull behöver jag inte se den där tempstegringen.
Tappen: Låg, mellan, stängd, lite bakåtvänd. Känns även hal som att det är en hinna över den.
Flytningar: Krämiga.

Nu ska jag lägga mig i badkaret och slappna av lite. Kanske kan jag somna någon timme efter det sen.  Har ju även idag inte kunnat sova ordentligt. Gick upp kl 15. Vaknat 3-4 gånger innan dess. Så något är konstigt. Efter andra natten brukar jag inte ha några som helst problem att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar