måndag 11 mars 2013

Cykeldag 64 = BIM

Ja då är dagen D här. Fram till idag har det känts som om dagarna sniglat sig fram, men nu känns det mer som var tog dagarna vägen. Mensen har inte dykt upp än i alla fall. Men klockan är ju bara 04 på morgonen så än har den lång tid på sig. Men av någon anledning tror jag inte att den kommer. Från att ha varit helt inställd på att det inte blivit något den här gången känner jag nu istället tvärtom.

Det beror på att jag de senaste dagarna mått på ett sätt som jag känner igen från sist jag var gravid. Molvärken i livmodern finns där hela tiden, ökar och minskar lite i styrka under dagen. Illamåendet. Fast den här gången är det värre och kraftigare än sist. Går att lindra det lite med mat, men inga längre stunder. Igår mådde jag illa från tidig morgon till sen eftermiddag. Det släppte av lite framåt kvällen, men nu är det tillbaka. Och så de konstiga sömnvanorna. Jättetrött och somnar tidigt på kvällarna. Men sen så kan jag inte sova. Vaknar hela tiden, drömmer mycket och har svårt att komma till ro. Alla dessa symtom började dessutom nästan samtidigt. Molvärken på BIM-2, även sömnsvårigheterna började då och på BIM-1 kom illamåendet. Så med andra ord tror jag det är hormonerna som sköt i höjden igår och började ge symtom på en gång. Tre dygn efter att jag såg den där eventuella rosa flytningen. Så i efterhand är det inte omöjligt att det var en rosafärgad flytning och att det var då ägget fäste.

Trots dessa enligt mig ganska tydliga symtom vågar jag inte testa redan idag. Framförallt på grund av att jag varit och kissat 1gång i timmen sedan midnatt. Så inte så mycket morgonurin att testa på. Om jag lyckas sova större delen av natten som kommer kanske jag testar imorgon, men annars väntar jag till onsdag. Då är det BIM+2 så då borde det väl synas även om jag varit uppe och kissat under natten. Eller kanske ska jag vänta till fredag? Väntar jag till fredag och det inte kommit någon mens då så borde det bli plus. Åh får se. Är egentligen livrädd för att testa. Helst skulle jag vilja vänta tills vi passerat v5+0. Vilket är om en vecka. Vill inte få det där plusset, bli glad för att sedan få ännu ett missfall. Men samtidigt har jag bestämt mig för att om jag får plus ska jag inte tänka att det kan bli missfall igen. Får jag plus, väntar jag barn inte missfall.

Status post ägglossning
Tempen: 37,2. Den har i alla fall inte sjunkit än. Men den kanske inte är helt korrekt. Tagen kl 02 efter att ha sovit cirka 1 timme.
Tappen: Mellan, hård, stängd
Flytningar. Sparsamma, krämiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar