söndag 10 mars 2013

Cykeldag 63 = ÄL+13

Här sitter jag vaken kl 06 på en ledig dag. Har faktiskt varit vaken i en timme redan. Igår kväll gav jag upp att slåss mot tröttheten och gick och la mig vid 22:30. Vaknade vid 05 och var tvungen att gå på toaletten och sen har jag inte kunnat somna om.

Ska ta och åka till affären när de öppnar kl 07. Tänkte köpa frukost åt sambon eftersom han fyller år idag.

Status post ägglossning
Tempen: 37,0
Tappen: Mellan, mellan, stängd. Idag känns den bred, hårdare i mitten och mjukare mot kanterna. Öppningen går inte att ana alls.
Flytningar: Sparsamma, krämiga.

Molvärken som jag haft nu sedan igår eftermiddag är fortfarande kvar. Har känt av den hela natten. Nästan som mensvärk fast ändå inte. Mensvärk är ju som kramper mer och det här är bara ett konstant molande. Och jag känner tydligt att det är från livmodern inte tarmarna. Känns dessutom som att jag får mens titt som tätt idag, men när jag kollar har det inte kommit något. Inte ens spottings. Inte heller brösten har börjat ömma, vilket de borde ha gjort om mensen ska komma imorgon.

Jag sa ju att jag skulle testa idag eftersom det är sambons födelsedag och det vore en rolig present, men har inte gjort det. Jag har ju inte kunnat hålla mig från att testa tidigt så har bara ett test kvar och det vill jag spara tills det säkert borde bli ett plus. Kommer testa på onsdag om inte mensen dykt upp då. Då är det BIM + 2 enligt mig och BIM enligt gyn. Så då borde det visa något. Annars kommer väl mensen.

Tempkurvan so far:

Inget konstigt på den. Den ser ut som den ska. Nu hoppas vi bara att tempen inte dippar imorgon utan stannar kvar runt 37 och att det blir ett fint plus på testen på onsdag.







Update kl 07:40: Hemkommen från affären. Blev varse när jag var där att det inte var en bra idé att bara dricka en kopp kaffe innan jag åkte. Blev akut illamående inne i affären och trodde jag skulle få spy. Blev att panikköpa lite knäckebröd med creamcheese på och äta i bilen. Illamåendet lättade lite efter det, men är fortfarande kvar. Men nu känns det inte som att jag ska spy i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar