fredag 15 mars 2013

Ensam

Jaha då sitter jag här ensam igen. Sambon jobbar inatt och skulle träna innan så han åkte precis iväg. Vet inte vad jag själv ska hitta på ikväll. Blir väl att titta på TV och slappa. Surfa och läsa bloggar. Tror jag ska lägga mig tidigt och läsa lite sen. Man får ju passa på när det inte är någon som störs av att man har lampan tänd :) Sambon brukar inte uppskatta det.

Idag har vi varit och träffat den senaste nykomlingen i kompiskretsen. Jag har ju tidigare nämnt att en kompis till mig blev gravid efter att ha ätit pergotime och för två veckor sedan kom deras lille pojke till världen. Och han var så söt så söt. Och snäll. Var jättemysigt att gosa med bebis lite. Men ens egen bebislängtan blir ju inte mindre. Men jag unnar henne det av hela mitt hjärta. Det tog dem två år. Precis samma som det snart gått för oss. Det ger mig lite hopp.

Kom på förut att jag inte läst på om biverkningarna på Puregon. Det brukar jag ju alltid göra när jag börjar med en ny medicin. Så funderar på om jag ska göra det eller inte. Risken är ju att jag inbillar mig massa biverkningar om jag vet om dem, men samtidigt tänker jag att om jag inte läser på om dem så vet jag ju inte om jag får någon biverkning som jag bör vara uppmärksam på. Blir nog att gå in på FASS och läsa lite. Och sen kommer det nog ett litet sammandrag av det här på bloggen lite senare ikväll.

Imorgon var det tänkt att jag skulle åka och fira min syster, men hon ringde förut och meddelade att hennes sambo fått influensan så jag kände att det nog är lika bra att stanna hemma. Får fira henne någon annan dag istället. Kanske ska vara barnvakt åt hennes lille pojk på söndag i alla fall. Hon måste plugga inför att hon ska lägga fram sin uppsats och nu när hennes sambo är sjuk är det ingen som kan se till att hon får lugn och ro. Så jag erbjöd mig. Så om hennes sambo fortfarande mår dåligt på söndag ska jag spendera några timmar med charmtrollet :).

Imorgon ska jag i alla fall träffa en arbetskompis som just nu är hemma med sin lilla pojke som kom till världen 6/2. Sedan hon gick på mammaledighet har hon flyttat till sin pojkvän som bor i en annan stad så det blir första gången vi ses sedan i december. Ska bli så kul :) Och så blir det ännu mer bebismys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar