tisdag 12 mars 2013

Cykeldag 65 = BIM+1

Ingen mens har dykt upp, men inte heller något plus. Testade förut och det var blankt. Inte en antydan till streck. Så var är min mens? Om jag inte är gravid borde den väl komma nu. Men inget tyder på det ännu. Tempen stiger sakta, sakta uppåt istället.

Sömnlösheten är kvar. Har inte sovit en sekund sedan klockan 02:30. Fattar inte varför om jag inte är gravid. Men det är väl bara kroppen som blivit sjukt skengravid. Inte helt okej enligt mig. Särskilt inte när jag fram till ÄL+13 varit helt övertygad om att det inte tagit sig. Då är det bara elakt av kroppen att helt plötsligt börja visa gravsymtom om jag inte är gravid. Funderar på att smita in på apoteket efter jobbet och köpa något annat gravtest än de jag haft hemma. Kommer ju att få hem ett clearblue digitalt idag, men det vill jag inte slösa om jag verkligen inte är gravid. Men det är väl bara att vänta och se om det kommer en mens. Gyn kanske hade rätt när hon sa att mensen ska komma 13/3. I så fall är jag bara på  BIM-1. Men det förklarar fortfarande inte alla mina symtom och att ömheten i brösten inte känts av. För inte kan man väl ha ägglossning och ingen mens? Det är väl bara mens men ingen ägglossning som är fysiskt möjligt?

Status post ägglossning
Tempen: 37,3. Denna är dock inte en korrekt temp eftersom jag inte sovit inatt utan legat vaken.
Tappen: Hög, mellan, stängd
Flytningar: Krämiga, ökat i mängd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar