måndag 31 december 2012

ÄL+13

Blir så frustrerad! Och ledsen och upprörd. Varför visar kroppen tecken på graviditet om jag inte är gravid?! Kan det inte bara vara tydligt och klart?? Antar att jag skulle vara mer avslappnad och lugn om det inte vore för att jag ska börja med provera imorgon. Då behöver jag ju veta om jag är gravid eller inte! Annars kan ju mensen komma av sig själv imorgon så kommer vi igång snabbare. Är ju så segt att äta provera 10dagar, vänta 3 dagar på blödning och sen ytterligare 5dagar innan jag kan börja med pergotime.

Tempen: 37,1
Tappen: Hög, svår att nå, hård i mitten, mjuk runt om, helt stängd, lite bakåtvänd.
Flytningar: Nästan torrt, endast sparsamma flytningar.

Tittade tillbaka i bloggen och på ÄL+10/11 i november hade jag i stort sett samma som ovan. Då fick jag ett jättesvagt plus på ÄL+10 och ett något tydligare på ÄL+11. Enligt fertilityfriend är jag idag på ÄL+10, enligt mig själv på ÄL+13. Tycker ju då att jag borde få något på testen snart. Det jag tog nu på morgonen var definitivt inte positivt. Irriterar mig på att jag verkar få skuggor på testen nu. Har tidigare alltid fått helt blanka test förutom när de var postiva. Och de här strecken som är nu syns ju, men jag kan inte se färg på dem och jag måste ofta vinkla och vrida testet för att se tydligt. 


Okej här är testerna. Ser ni vad jag menar? Det översta fotot har jag ökat kontrasten och exponeringen på bara för att se bättre. Men tycker det syns på det nedersta också. Det övre testet är från idag och det undre från igår. På det från igår tycker jag sträcket ser rosa ut, men på det översta tycker jag det är grått. Med andra ord har jag ingen aning hur det egentligen är. Blir i alla fall ett till test imorgon. Vet ju att det fortfarande kan vara för tidigt att se något. Och att det kan påverkas av hur utspädd urinen är. 

Idag har jag dessutom ganska kraftig molvärk. Den håller i sig i stort sett hela tiden. Så kanske kommer det en mens imorgon utan att jag behöver äta proveran. Det vore ju toppen, för då tar det inte så lång tid. Eftersom tempen har gått upp så borde det komma en mens om jag inte är graavid eftersom jag då borde haft ägglossning. Har dock för mig att när jag fick spontan ägglossning sist så tog det 16 dagar innan mensen kom. Så då borde jag väl vänta ytterligare 2 dagar. Egentligen tror jag att det är bra att vänta. Kroppen kanske luras att vara mindre stressad då. En annan sak som kan tyda på att det är mens på väg är att mina bröst börjat bli ömma idag. Eller egentligen började det lite redan igår, men idag är det mer. När jag var gravid kom det ömma först i vecka 5. Men inför mens brukar brösten ömma en del. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar