onsdag 26 december 2012

Väntar

Det har inte kommit något mer blod eller rosa flytningar sedan i söndags. Det var bara den där enda flytningen. Är ganska säker på att jag nu haft ägglossning, omkring cykeldag 26. Så har inte vågat ta proveran än ifall det blivit något. Vi borde ha prickat det i alla fall. Har ju kört i stort sett varannan dag hela den här cykeln. Hade sex cykeldag 24,26 och 28. Och då är det ju inte omöjligt att det fanns en liten spermie redo att befrukta ägget när det släppte. Och i så fall kan den där rosa flytningen varit en nidblödning och att ägget fäste i livmodern då. Bara att vänta och se. Har beställt hem gravtester som jag hoppas kommer på fredag. Ska testa då och se om det visar nåt. Är det negativt så så väntar jag till måndag och tar ett nytt då. Om ägglossning varit borde jag få mens på tisdag så då tycker jag det borde visa något. Och kommer mensen tar jag ett test ändå och börjar med pergo om det är negativt. Var ju lite orolig för att det skulle krocka med stockholmsresan, men är ju bara borta en natt så vi hinner mysa båda dagarna om det är så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar