lördag 1 december 2012

Cykeldag 9

Blev lite mys igår i alla fall :) Nu har vi bestämt att vi kör varannan dag och får jag stegring på ägglossningstesten så blir det varje dag fram till ÄL+1. Då borde man ju inte missa? Går ju inte att göra som förra månaden då vi körde varje dag från cykeldag 11 fram till ÄL. Då visste vi ju att det skulle bli en ägglossning. Det vet vi ju inte nu och skulle vi då ha sex varje dag så skulle vi nog tröttna på det och det skulle inte bli någon njutning för någon av oss. Så kändes det ju lite redan förra månaden. Har faktiskt inte haft sex sedan ÄL 2/11 fram till igår. Dels berodde väl det lite på att jag faktiskt blev gravid och sen att jag blödde. Men tror även att vi var lite trötta på det.

Status post blödning
Tempen: 37,0, lite i överkant
Ägglossningstest: Negativt, eventuellt lite starkare än igår.
Livmodertappen: Något mer öppen, men fortfarande stängd, hög, mjuk, hal.
Flytningar: Ägglossningsflytningar även idag. Ser det som ett positivt tecken. Förra månaden hade jag ägglossningsflytningar i en vecka innan ägglossning skedde.

Började ju även känna molvärk från äggstockarna 5 dagar innan ägglossning så vi får väl se om det dyker upp i dagarna som kommer. Tror dock inte att jag kommer ha lika kraftiga känningar den här gången om det blir ägglossning. Tror att pergotimen gjorde att det kändes mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar