onsdag 19 december 2012

Tillbaka

Ja nu är jag tillbaka. Tog en liten paus från bloggen. Kände att jag var alldeles för fokuserad på eventuellt ägglossning, gravsymtom och så vidare. Testade upp alla ägglossningstest också så att jag inte ska hålla på och testa hela tiden. Tempar dock fortfarande varje morgon och håller koll på tappen och flytningarna. Är helt säker på att ägglossning inte skett utifrån hur flytningar, tempen och tappen beter sig så det är helt onödigt att hålla på och testa. Var på apoteket i måndags och hämtade ut Provera och pergotime. På måndag tar jag ett gravtest och börjar sedan knapra tabletter igen.

Men trots att jag är helt säker på att jag inte haft någon ägglossning har jag en del konstiga symtom. Har till och från molvärk i nedre delen av magen, ett illamående som kommer och går, svårt att sova och sedan igår har jag en krampliknande värk som kommer och går. Den krampaktiga smärtan är lokaliserad cirka 10cm nedanför naveln. Vet som sagt inte vad det tyder på. Spontant tänker jag ju gravidsymtom, men vet samtidigt att det inte är det. Är väl en lätt skengraviditet helt enkelt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar