torsdag 6 december 2012

Cykeldag 14

Det är positivt! Eller i alla fall nästan. Skulle vilja ha digitala nu så att man får den där smileyn svart på vitt. Men så här ser testet ut nu på morgonen


Visst sjutton är det väl positivt? Det borde ju betyda ägglossning imorgon. Molar i äggstockarna nu på morgonen så det är ju också positivt. Alla test från testlagret är slut så det fick bli dessa från apoteket. Hoppas det hinner komma från testlagret innan jag ska till jobbet. Vore ju kul att se hur de ser ut idag. Det här var ju i alla fall mycket starkare än det jag tog igår. Så det verkar ju vara en stegring. Åh nu är jag nervös. Blir att mysa med sambon ikväll :) Tror inte vi hinner med det innan det är dags för jobb. Vore ju bra att hinna med lite mys imorgon också, men vet inte hur det ska gå till. Kommer inte vara hemma något imorgon. Sambon skjutsar mig till jobbet på morgonen vid 06 och sen har vi julfest på jobbet så han hämtar mig inte förrän typ 01 på kvällen. Varken han eller jag är särskilt sugna tidigt på morgonen och kvällen beror ju på hur onykter jag är och hur trött han är. Men om vi har sex ikväll och ägglossning sker imorgon borde det ju vara lugnt? Eller ska jag gå ut och avbryta honom i snöskottningen? Och få till lite sex redan nu? Och sen ställa klockan tidigare imorgon och hoppa på honom då också? Kanske får bli så. Man får ju offra sig lite under 3 dagar/månad. Vill så gärna bli gravid igen!

Status post blödning
Tempen: 36,5, ingen stegring alltså ingen ägglossning som skett ännu.
Ägglossningstesten: Positiva eller i alla fall så nära de kan bli.
Livmodertappen: Hög, stängd, hal, mjuk.
Flytningar: Inga riktiga ägglossningsflytningar, men inte heller de där mjölkiga. Är mer genomskinliga och lite trådiga. Går att dra ut små korta trådar mellan tumme och pekfinger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar