lördag 15 december 2012

Funderingar

Hur stor chans är det egentligen att vi skulle lyckas bli gravida 2 månader i rad? Kändes så otroligt bara att bli gravida på första ägglossningen. Antar att det borde räknas som för alla andra, 80% blir gravida inom ett år. Och eftersom jag inte haft ägglossning förrän nu i augusti och november borde man väl tidigast räkna från augusti. Tycker bara att det är så orättvist. Vissa försöker inte ens och blir gravida direkt, medan andra försöker och försöker och sen när det äntligen blir ett plus på stickan slutar det i missfall. Nu kanske ni tänker att det bara var i v 5+0, men för mig är det lika jobbigt för det. Självklart hade jag mått ännu sämre om det skett senare i typ v8. Men det är ändå psykiskt påfrestande att få ett missfall när man försökt så länge. Nu är jag inte deppig över det längre även om jag ibland funderar på varför det hände. Men jag sörjer det inte längre. Nu vill jag bli gravid igen. Skulle jag bli det denna månad, utan hjälp av pergotime skulle jag bli överlycklig, men annars vet jag att jag får hjälp. Det är bara jobbigt att inte få vara med i "gemenskapen". Med det syftar jag på alla nära och kära som kommer att få sina små nu under de första månaderna av det nya året. Men vet också att jag inte kan tänka så. Våran tur kommer. Hoppas bara en liten vill komma under nästa år.

Lite roligt att jag alltid sagt att jag inte vill få barn på hösten. Det är ju så tråkigt för barnet att fylla år sent på året. Nu tänker jag inte så längre. En septemberbebis vore toppen. Fast jag skulle inte vilja ha barn i december. I alla fall inte på julafton eller nyårsafton. Men oavsett när vi får vårat barn kommer det att vara älskat över allt annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar