onsdag 5 december 2012

Och nu då?

Tror faktiskt jag kan ha haft en ägglossning. Kunde inte låta bli att ta det sista testet jag har kvar av de från testlagret. Teststrecket var om möjligt ännu svagare nu. Knappt så det syntes efter 5 minuter. Men det är ju konstigt att jag inte känt något i så fall. I och för sig kände jag ju av lite värk från äggstockarna igår. Och det molar lite i nedre delen av buken idag. Ska jag alltså börja nojja nu igen? Tog till och med ett gravtest förut, men det var ju självklart negativt. Haha testmissbrukare javisst! Har lovat mig själv att inte börja testa tidigt denna gång. Om jag räknar på att ägglossning skedde igår eller idag så blir BIM omkring den 19/12. Alltså inga gravtest innan dess. Ska ju på fest på fredag, men det känns som att det inte ger något att testa då i alla fall. Lär ju inte visa något på ÄL+3. Och är det ÄL+3 och ägget blivit befruktat har det ju inte ens kommit ner till livmodern då så borde väl inte vara någon fara att dricka alkohol då tycker jag. Kan ju inte låta bli när jag inte ens kan säga säkert att jag haft ägglossning. Kommer inte heller börjar räkna ÄL+ ännu. Fortsätter med att säga cykeldag xx. I alla fall tills jag sett om tempen stiger. För då kan jag ju börja räkna lite på ett ungefär. För visst måste det ha skett en ägglossning för att tempen ska stiga? Eftersom det är progesteronet från gulkroppen som får tempen att stiga menar jag. Och gulkroppen bildas ju först efter att ägglossning skett.

Får huvudvärk av att funderande. Eller näe det är nog inte därför, har haft huvudvärk hela eftermiddagen. Men tror inte alla funderingar gör det bättre direkt. Nu ska jag istället titta på TV och hoppas på att sambon tar sig hem från jobbet utan att åka av vägen. Snöar som tusan ute fortfarande och vägen var inte den bästa. Kan väl beskriva det så här; i vanliga fall tar det max 20minuter att åka in till stan. Imorse tog det mig över en timma och hem tog det nästan en timma. 70-vägen var farbar i max 50km/h och 100-vägen var max 70km/h idag. Skulle tro att det kommit cirka 40cm snö här hemma. Vi har skottat snö 2 gånger. Senast när jag kom hem vid typ 17:30. Skulle säga att det kommit ytterligare 5-10cm sedan dess. Vi har nu ett berg av snö på gräsmattan. Kul. Vi sa det i våras när vi köpte huset att den här vintern blir det säkert en meter snö bara för att vi köpt hus och måste skotta snö. Och jo då fortsätter det så här så blir det nog så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar