lördag 22 december 2012

Jag blir inte klok

Vet inte alls om jag kan lita på min kropp. Enligt fertility friend så hade jag ägglossning för 4 dagar sedan. Lite tveksam till det, men hade faktiskt ägglossningsflytningar då. Så det är väl inte helt omöjligt.  Gravid är jag i alla fall inte. Nu försöker jag klura ut hur jag ska göra med proveran. Om jag ska ta den på måndag eller inte. Men jag är extremt tveksam till att det skedde en ägglossning för 4 dagar sedan. Kommer att ta ett gravtest på måndag och sen så startar jag med proveran då. Tänkte först att jag skulle vänta med att ta proveran till nyårsdagen, men då är det risk för att ägglossningen sker när jag är iväg på konferens i stockholm. Och det är ju inte så bra. Då försvinner ju hela grejen med att stimulera ägglossning. Men som sagt, jag vet inte hur jag ska göra.

Förövrigt har jag haft ont i min vänstra sida av magen i 4 dagar nu. Idag är det bara lätt ömhet. Funderar på vad det kan ha berott på. Kan det vara ägglossningsvärk? Men det tror jag inte för det gjorde inte ont när vi hade sex. Tror snarare på en irritation i tarmen. Har nämligen känts som det kan kännas om man har mycket gaser som vill ut. Fast ändå inte för det har inte mildrats av att jag släppt gaser eller haft avföring. Vet som sagt inte vad jag ska tro. Idag är det mer en molande värk i hela nedre delen av buken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar