lördag 5 januari 2013

Brösten.

Brösten ja. De är ju superömma. Eller det varierar lite i styrka under dagen, men superömma mot vad jag brukar ha. Innan mens brukar jag ha ont i dem om man trycker på dem. Nu är de ömma hela tiden, även när jag inte rör vid dem. Och inatt på jobbet kände jag något jag aldrig känt förut. Det gjorde skitont! Men bara i det vänstra bröstet. Vet inte hur jag ska beskriva hur det kändes, men kanske så här. Det kändes ungefär som att någon satte en krok i bröstet innifrån, precis i kanten av vårtgården och drog i bröstet. Den känslan höll i sig någon minut. En minut under vilken jag inte kunde koncentrera mig på något annat än smärtan. Efteråt var bröstet superömt i någon timme. Sen dess har det kommit och gått små blixtar av ökad smärta i bröstet. Och det är på just samma punkt. Övriga bröstet är ömt och likaså det högra.

Tror inte att jag är gravid som sagt, men hoppet är det sista som överger en och jag kan inte låta bli att fundera på om det ändå är ett graviditetstecken. När jag var gravid i november hade jag inga ömma bröst förrän efter BIM. Men ingen graviditet är ju den andra lik så jag behöver ju inte få samma symtom om jag är gravid igen. Dessutom har jag inga andra symtom. Det molar till i livmodern ibland, men sedan den där kraftiga mensvärken för några dagar sedan så har det nästan försvunnit helt. Kan ju inte göra så mycket annat än att vänta. Antingen kommer mensen igång eller så gör den det inte. Ett test på måndag och sen får vi se. Annars är det bara att satsa på nästa ägglossning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar