lördag 19 januari 2013

Cykeldag 13

Jag måste försöka slappna av! Och inte mala tankar hela tiden. Fast nu är det mitt undermedvetna som maler igenom alla tankar. Jag skrev ju igår att jag inte tänkt på allt med ägglossningen på hela dagen. Men inatt har jag drömt om det. Jag drömde att jag var på VUL och att där hade de en mycket bättre apparat som visade jättetydliga bilder. Och då såg man tydligt 2 äggblåsor på vänster äggstock. Drömde även att jag då skulle få börja med injektioner för att boosta ägglossningen. Drömde för någon vecka sedan också att man såg 2 äggblåsor på VUL. Men jag tror inte ett dugg på det. Det är bara min hjärna som bearbetar allt som händer i mitt liv. 

Har fortfarande en hemsk huvudvärk när jag vaknar. Varför har jag det? Mina panodil är dessutom slut så nu får jag bara stå ut med den antar jag. Idag gör det ont i nacken och bakhuvudet också. Det beror nog dock på att jag satt vid symaskinen hela dagen igår. Men det onda i pannan kan ju gärna få försvinna. 

Tempen: 36,2. Den tänker tydligen ligga på den låga nivån. Fast i och för sig hade jag ju 36,3 några dagar under förra cykeln också. 
Tappen: Hög, mellan, stängd.
Flytningar: krämiga

Det verkar som om tempen beter sig lite annorlunda nu än tidigare. Och då tänker jag på tempen från att mensen börjar till ägglossning. Det verkar som att den håller sig lite högre under mensen och fram till cykeldag 11. Då går den ner till den där låga nivån. Jag har ju tidigare funderat kring om jag fick ett tidigt missfall även denna gång och om det är därför tempen inte sjunker lika snabbt som den gjorde efter min första ägglossning i augusti. Men jag vet inte. Men de där svaga strecken jag fick på ett antal gravtest får mig att undra. Det var ju på flera test, flera dagar i rad och sen helt plötsligt en dag försvann strecket. Tror att det var väldigt tidigt missfall och att ägget fäste och sen lossnade igen. Och att det var därför strecket aldrig blev starkare. Men som sagt det här är bara spekulationer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar