onsdag 9 januari 2013

Cykeldag 3

Den här mensen beter sig verkligen inte som mensen brukar göra. Har aldrig haft att mensen börjar med rosa flytningar i 2 dagar. I och för sig har jag aldrig haft rosa flytning några dagar efter ägglossning heller. Sen brukar jag alltid ha ganska kraftig mens och när ägglossning skett även ganska kraftig mensvärk. Inte så att jag måste äta massa tabletter för värken, men den brukar kännas konstant under de första dagarna. Nu är det ett väldigt lätt blodflöde som varit i 2 dagar och idag verkar det vara tillbaka på rosa flytningar. Mensvärken har funnits där. Den var konstigt nog värst under de första 2 dagarna när jag hade de rosa flytningarna. Känner mensvärk även idag och det där typiska att livmodern ömmar av att byxorna trycker. Får se blodflödet kanske ökar under dag. Som det är nu behövs bara ett trosskydd.

Men som sagt tror jag att det är kroppen som beter sig annorlunda efter missfallet. Jag kanske inte kommer blöda mer den här gången. Slemhinnan kanske är tunnare. Ringde i alla fall gyn igår och fick en tid för VUL 17/1 kl 11:50. Hoppas bara allt ser bra ut då! Att det finns en äggblåsa som är på väg att mogna och att allt ser bra ut efter missfallet.


Tempen: 36,7
Tappen: Låg, Mellan, Mellan
Flytningar: Rosa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar