torsdag 24 januari 2013

Cykeldag 18

Tidig och kall morgon. Jag håller på att frysa ihjäl. Och då är det ändå varmt inomhus. Är väl sådan där trötthetsfrossa på grund av att jag sovit för lite. Det har väl blivit totalt 5 timmars sömn inatt. Och det är ju ändå mycket mot vad jag brukar sova mellan kvälls- och dagpassen. Sitter just nu och försöker värma mig med en kopp kaffe. Måste åka till jobbet om 30 minuter och känner inte alls för att sätta mig i en kall bil. Helst skulle jag vilja krypa ner i sängen igen. Men jag får försöka se framåt. I eftermiddag ska jag och sambon hem till min syster och hennes sambo och träffa min lilla systerson igen :) Har köpt en hel påse med presenter, blev lite mer än jag tänkt mig, men det skiter jag i. Jag har en känsla av att den där lilla pojken kommer att bli rejält bortskämd.

Tempen: 36,1 (!). Tror det är nytt rekord i lägsta temp. Den kan ju förklara varför jag fryser så mycket på morgonen. Jag var tvungen att ta om tempen igen efter att jag varit uppe i 15 minuter bara för att se så att den steg uppåt. Tycker det är lite väl lågt med den tempen.
Tappen: Hög, mellan, mellan. Ja det känns faktiskt som att den har börjat öppna sig lite! Det är inte bara en lite grop som känns längre utan nu känner man kanterna tydligt och en liten springa som öppnat sig.
Flytningar: Lite äggvita, men mest vattniga.

Slänger in en bild på tempkurvan så här långt denna cykel. Har märkt att den varit lite svajig. Men de två högre temperaturerna upp mot 37 grader stämmer inte, den ena hade jag bara sovit 2 timmar och den andra togs vid 13-tiden när jag vaknade efter nattjobb.



Antar att det är hypothyreosen som orsakar den låga tempen. Men varför har det då blivit ännu lägre temp? Jag tyckte jag hade låg temp förr när jag hade 36,5 eller där omkring. Kan det vara så att jag har fel levaxindos? Jag ska försöka komma ihåg att fråga gyn nästa gång jag pratar med henne om jag kan gå och kontrollera värdet tidigare än april.

En annan sak är att det känns så skönt att vi nu får ha sex som vi vill. Min gyn såg inga tecken på att det skulle finnas mer än max 2 äggblåsor som var på väg att kanske mogna. Om vi säger som så; vi körde igång med bebisverkstaden direkt. Får se vad vi kommer att köra på nu. Jag tror vi kommer att satsa på cirka varannan dag fram till ett positivt ägglossningstest och då istället köra varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar