fredag 18 januari 2013

Tanklös

Var tog den här dagen vägen? Min enda lediga dag och jag har bara gjort en massa måsten;

Städat, lagat mat, burit in ved, eldat, och sytt klart draperierna till biorummet. Så jag har haft att göra. Och det har varit bra. Jag har nämligen inte haft tid att tänka på allt kring bebisverkstad och ägglossning. Och hade jag inte haft mycket att göra så hade jag antagligen suttit och gråtit och varit ledsen över hela situationen. Särskilt nu när sambon varit borta hela dagen. Jag har en förmåga att alltid gräva ner mig i tankar. Och då särskilt i de negativa tankarna. Önskar att jag istället var bra på att se det positiva.

Något helt annat. Igår hade jag utvecklingssamtal med min chef. Och jag blev jätteglad av att ha det. Jag fick beröm för en sak jag gjort på jobbet och chefen frågade även om jag ville ta på mig ett uppdrag. Jag har inte tackat jag till uppdraget än för jag har inte fått all information om vad det innebär. Men det är ett uppdrag som handlar om patientsäkerhet inte bara på min egen avdelning utan för hela centrumet som vi tillhör. Känns jättekul att få en sådan förfrågan :) Det gör att man känner sig uppskattad och att man gör ett bra jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar