onsdag 9 januari 2013

Kvällstankar

Så där. Då har syster firats och maten lagats. Försöker äta nyttigt för att öka chanserna att bli gravid igen. Visserligen åt jag inte särskilt nyttigt när jag blev gravid första gången. Dock började jag göra det så fort jag fick ett plus på testen. Försöker få i min mycket fisk, framförallt lax. Den vanan som jag är gladast över att ha skaffat mig är att äta minst en frukt per dag. Ofta blir det två. Och så mycket grönsaker till maten. Och så äter jag ju mina vitamintabletter varje dag. Så jag borde inte ha brist på något. Vitamintabletterna började jag äta när vi började försöka bli gravida så folsyra borde finnas tillräckligt i kroppen.

Slutade röka gjorde jag så fort det blev klart att jag skulle få första kuren pergotime. Tyvärr har jag inte slutat snusa än. Eller jag höll ju upp de 2 veckorna som jag var gravid. Slutade så fort jag fått det första svaga positiva testet. Den här gången tänker jag sluta så fort jag får ägglossning för att inte riskera något. Alkohol dricker jag typ aldrig. Sist jag drack alkohol var när vi hade julfest på jobbet, exakt en vecka efter missfallet. Innan det hade jag inte druckit sedan slutet av augusti. Så det är inget problem. Nu för tiden tycker jag mest det är jobbigt att må dåligt dagen efter. Då är jag hellre nykter och mår bra dagen efter. Förr blev jag aldrig bakis, men nu för tiden är jag helt död i två dagar efter och det är det ju inte värt.

Det jag inte gör är motionera. Borde verkligen börja med det. I alla fall ta promenader några gånger i veckan. Men det är inget kul när det är mörkt och trist ute. Mycket lättare att ta sig ut på sommaren. Vår, sommar och höst är man dessutom ute mer i trädgården och gör saker. Eller så är man i skogen och plockar svamp eller bär. Då kommer ju motionen mer naturligt. Och så är det ljust ute mycket längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar