lördag 26 januari 2013

Cykeldag 20

Fattar inte hur mycket man kan sova. VI gick och la oss kl 22 igår och jag vaknade nu kl 09. Visserligen vaknade jag redan en gång vid 04:30 så var uppe en sväng då och kollade tempen. Sov ungefär lika länge natten innan. Då gick vi också och la oss vid 22-tiden och gick upp 9:30 igår. Antar att jag har en del sömn att ta igen. Har haft ett superhoppigt schema sedan nyår där det varvats nätter och dagpass om vart annat. Och det pallar jag inte riktigt med. Blir så sjukt trött då och får sömnbrist.

Äntligen kom jag iväg till frisören igår. Har känt mig så ful och ofräsch i håret nu hela vintern. Gick därifrån skitnöjd :) Håret är kort igen och det är en frisyr. Passade även på att byta hårfärg. Har haft det jätteblonderat nu i snart 2 år tror jag och jag var så trött på det. Nu har jag en mer naturlig blond färg med varmare toner i. Jag är supernöjd!

Tog även tag i igår att boka en tid för synundersökning. Mina glasögon har varit trasiga nu i snart ett halvår och jag har lagat dem med svart eltejp så det är dags att skaffa nya. Ska prova specsavers tänkte jag. Skulle nämligen vara kul att ha två par glasögon att byta mellan och de har ett erbjudande där om att man kan få 2 för 1. Så ska dit 2/2 kl 12. Ska bli kul med både ny hårfärg och nya glasögon :)

Status idag är väl annars oförändrat. Ska ta ett ägglossningstest sen framåt halv elva tänkte jag. Hoppas så innerligt att de blir positiva snart. Annars blir det ju injektionsbehandling. Har försökt bearbeta det lite och kommit fram till att det inte är själva injektionerna jag är så anti. Det är den där känslan av att vara misslyckad och inte ha en kropp som fungerar. Vet att det är idiotisk att tänka så, det är ju inget jag rår för, men de tankarna finns där ändå. Blir dessutom så irriterad på allt när jag går och oroar mig. Igår var en sådan dag även om det gick över under förmiddagen. Jag tycker synd om min sambo, det är ju han som får stå ut med mitt svängande humör. Och samtidigt kan han inte sätta sig in i vad det är jag egentligen uppplever vilket är ännu jobbigare för honom. Har lovat mig själv att försöka att inte låta de upprörda känslorna gå ut över honom. Om jag gör det kommer vi må dåligt båda två och inte orka vara ett stöd för varandra genom den här processen.

Tempen: 36,2
Tappen: Hög, mellan, mellan. Idag var den så högt upp att den var riktigt svår att nå först så hoppas den förbereder sig inför ägglossning. Ska kolla om den sen lite senare i samband med att jag kollar flytningarna.
Flytningar: Nu på morgonen endast lite glansiga flytningar. Brukar dock vara bättre för mig att kolla det framåt eftermiddagen så får bli en uppdatering om det senare.


Bjuder på en tempkurva idag också även om det inte händer supermycket på den. Den är lite taggig, men håller sig på de låga temperaturerna under 36,6



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar