torsdag 31 januari 2013

Tom

Jag köpte aldrig några test imorse. Jag kom fram till att det var lite väl desperat och besatt att göra det. Och jag fick ju mitt svar sen ändå. Ingen ägglossning på gång. Äggblåsan på höger äggstock var nu cirka 14mm så det kan ju inte räknas som att den växt. I alla fall inte så mycket att det tyder på att ägglossning kommer att ske. Så nu blir det injektionsbehandling. Trodde nog att jag skulle vara ledsen efter besöket. Men faktum är att jag inte känner något alls. Är nog inte ens förvånad. Varför skulle det helt plötsligt vara så att något gick smidigt? Fick med mig en burk hem till sambon. Spermaprov. Så det ska han lämna om några veckor. Och i övrigt är det bara att vänta. Vänta på att de ringer från den nya kliniken. Min gyn trodde det skulle ta minst en vecka eftersom den gyn remissen skrivs till är ledig hela nästa vecka. Men det kanske är bra att ha en liten paus. Koppla av lite, ha sex när vi känner för det utan att springa på ultraljud hela tiden. Men drömmen om en bebis 2013 är nog bara att ge upp. Ibland tänker jag att man kanske bara skulle strunta i att testa alla dessa behandlingar och istället gå direkt på IVF. Men samtidigt så vill jag bli gravid så naturligt som det bara går. Och vem vet jag kanske får en ägglossning om någon vecka och kanske blir jag då gravid. Kommer i alla fall inte ta några mer ägglossningstest nu. Kollar bara tempen. Då får jag ju veta om det skett en ägglossning. Tempen har ju aldrig ljugit förut. Har jag fått ägglossning har tempen alltid stigit.  Och har vi sex ungefär varannan dag borde vi inte missa en eventuell ägglossning. Om det då inte blir så att den kommer lagom vid tiden för att sambon ska lämna spermaprovet. För då lär vi ju missa den. Han får nämligen inte ha utlösning under 3 dagar innan provet lämnas. Så med våran otur så blir det säkert så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar