måndag 21 januari 2013

Cykeldag 15

Tempen: 36,5.
Tappen: Hög, mellan, stängd.
Flytningar: Vattniga.

Varför dessa vattniga flytningar? Har aldrig haft det tidigare vad jag vet. Har typ bara haft tre olika sorters flytningar tidigare; krämiga, äggvita och klibbiga. Och så vissa dagar torrt. Men aldrig vattniga. När jag googlar det så verkar det ju som att det är de flytningar man får innan äggvite flytningarna kommer. Men nu har jag ju haft vattniga och äggvita blandat i snart en vecka. Men de vattniga flytningarna ska ju tydligen också vara fertila flytningar så får väl se dem som positiva.

Trots att de fertila flytningarna inte försvinner tror jag inte att jag kommer att få någon ägglossning den här gången. Skulle helst slippa gå dit på onsdag och få beskedet att det inte fungerar med pergotime för mig. Vill inte behöva ge mig själv sprutor. Varför kan jag inte bara ha en kropp som fungerar som den ska. En del med PCO blir ju bättre efter första graviditeten och har sedan inga problem att bli med barn. Har en känsla att vi kommer få kämpa för varenda liten bebis vi vill ha. Och det känns så himla deprimerande. Det är så himla psykiskt jobbigt att vara mitt uppe i alla behandlingar och undersökningar. Sen kommer det ju självklart ha varit värt det när vi väl får vår lilla bebis. Men just nu känns det så himla långt borta.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag har nu följt din resa på din fina blogg ett tag. Jag har också PCO och kämpar jag också, vill bara lämna ett stöttande ord, du är inte ensam! Du kommer snart få en liten bebis!! :)

    Hälsningar
    Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Tack så mycket! Och vad kul att höra från någon annan i samma sits :-)

      Radera