måndag 28 januari 2013

Cykeldag 22

Nu vill jag ha ägglossning!

Tempen: 36,2
Tappen: Hög, mjuk, nästan helt öppen
Flytningar: Äggvita. Hängde som en lång tråd när jag var på toaletten (ber om ursäkt för äcklig info).

Så hoppas det blir positivt på ägglossningstestet senare. Ska i alla fal hoppa på gubben sen när han vaknat till liv. Måste ju fylla på med lite simmare. Om det blir positivt ägglossningstest har vi sagt vi kör varje dag. Alltså dagen för positivt test och i två dagar efteråt. Vi har haft sex nu varannan till varje dag sedan jag var på senaste VUL så det borde ju finnas spermier därinne hela tiden. Det som bekymrar mig om jag får positivt test idag är att jag imorgon åker till stockholm på konferens i 2 dagar. Varken jag eller sambon är så sugna på sex på morgonen vilket innebär att det kanske inte blir något sex imorgon. Då kanske det är bättre att ta dagens sex ikväll istället när sambon kommer hem från jobbet. Onsdagen är i alla fall inga problem för då kommer jag hem på kvällen så då ska vi väl lyckas få till lite mys.

När jag läser igenom ovanstående text inser jag hur stelt och planerat allt låter. Det är lite tråkigt tycker jag. Inget spontansex där inte. Men om någon undrar så är det framförallt vid tiden för ägglossning som vi kör så här planerat, bara för att vara säkra på att inte missa den. Annars så har vi sex när vi känner för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar