onsdag 30 januari 2013

Känslan av att vara nykär

Äntligen hemma! Det är ju jättekul att åka iväg på konferens, men hemma är bäst. Synd bara att sambon var tvungen att åka till jobbet. Men vi hann med lite mys innan han åkte. Det som är så himla bra med att åka iväg några dagar är att komma hem. Jag blir alltid extra kär när jag kommer hem. Jag tror det är bra att få sakna varandra ibland och känna att man fortfarande tycker lika mycket om varandra fast man varit tillsammans i massor med år. Det blir lite som att vara nykär. Och i den situation vi har nu med alla problem med bebisverkstaden så tror jag det är extra viktigt. Annars tror jag inte att man kommer att orka.

Blir spännande att se imorgon om tempen fortfarande är hög. Om den är det kan det ju tyda på att jag haft ägglossning. Trots att inte testen blivit positiva. Fast jag tror att det kan vara så att det skulle blivit positivt då när strecken var så starka. Om jag haft möjlighet att testa på eftermiddagen den dagen så kanske det varit positivt. Och då skulle det väl vara ganska så rätt i tiden att ägglossning skedde igår. Eller kanske inte. Men testet kanske skulle blivit positivt på söndagen. Då när jag inte kunde testa annat än på morgonen och kvällen. De tider då jag vet att det inte blir positivt på ägglossningstesten för mig. Men egentligen är det helt onödigt att jag sitter här och dividerar. Jag får ju svar imorgon på VUL. Men ska jag vara helt ärlig tror jag inte att det kommer att bli ett positivt besked. Jag tror att äggblåsorna tillbakabildats. Trots alla tecken i form av flytningar och tappen så tror jag inte på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar