söndag 6 januari 2013

Hemma

Hemma igen och fortfarande ingen mens. Supersvagt rosa på pappret när jag torkar mig, men det var knappt urskiljbart. Molande värk i magen och ryggen, men inte särskilt kraftigt. Och ryggen beror nog mest på att jag spenderat drygt tre timmar i en bil. Har haft trosskydd hela dagen och inget rosa har synts på det. Lite vanligt gul/vit flytning bara. Så jag blir inte klok på detta. Men om jag ska tänka förnuftigt beror det nog på att jag äter proveran. Började ju med den för 6 dagar sedan när jag själv tror att jag borde fått mensen om jag haft ägglossning. Men fertility friend som jag registrerar tempen i har registrerat ägglossning senare och enligt den skulle jag fått min mens som igår. Så antagligen är det därför flytningarna började igår, men att blödningen inte kommer igång ordentligt i och med att proveran bidrar med progesteronliknande hormon. Och det är även därför tempen fortsätter ligga kvar på den högre nivån. Det är den förnuftiga och logiska förklaringen.

Den inte lika förnuftiga förklaringen är att jag är gravid. Det är den jag inte vill tänka så mycket på för att inte bli besatt. Har gett mig själv tillåtelse att testa med mitt sista clearblue plus imorgon. Men fram tills dess vill jag inte spekulera kring att jag är gravid. Tror nämligen inte att jag är det. Även om det är det man får upp om man googlar rosa flytning vid BIM. Det som talar emot graviditet är ju att brösten nästan helt slutat ömma. Men istället har de fått jättetydliga tunna blodkärl på vårtgårdarna. Men som sagt testet får visa imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar