tisdag 8 januari 2013

Idiotiska oro.

Somnade på soffan... Precis det jag inte skulle göra. Blev inte piggare och det enda som det kommer leda till är att jag inte kommer kunna somna sen när jag ska sova. Men ska i alla fall inte börja förrän kl 9 imorgon så inte katastrof om jag somnar lite sent. Imorgon är det admin som gäller igen. Fackligt arbete den här gången. Det är skitkul :)

En mindre kul grej är det här med missfall. Nu när jag ska äta pergotime igen börjar jag oroa mig. För tänk om jag blir gravid igen. Kommer jag kunna glädjas då? Eller kommer jag oroa mig konstant? Egentligen skulle det vara lättare att inte veta att ägglossning skett. Då skulle det inte bli samma med testandet. Nu vet jag ju att om ägglossning varit så kommer jag få en mens cirka 14 dagar efteråt. Skulle vara lättare om jag inte visste det. Och testade först i vecka 7 eller nåt sånt. Men samtidigt vet jag ju att om mensen inte kommer så borde jag ju vara gravid. Och jag tror inte det är bra att vänta så länge med tanke på min hypothyreos. Känns som att vecka 6 är en lagom tid att kontakta MVC. I alla fall för att få råd om hypothyreosen. Om det är så att värdet på TSH ska kontrolleras.

Ja jag vet att det är hel dumt att oroa sig för det här redan nu. Cykeldag 2 alltså minst 28 dagar kvar till BIM. Troligtvis mer. Hoppas i alla fall det tar sig denna gången också. Ska försöka övertala sambon att vi ska göra som sist. Varje dag fram till dagen för ägglossning. Fast kanske inte i över en vecka innan. Jag kommer testa med ägglossningstest även denna gång så det kan väl räcka med varannan dag fram till några dagar innan positivt på stickan. Är det som sist sågs ju en ganska tydlig stegring dagen innan positivt. Kommer även köpa hem clearblues digitala ägglossningstest. Eftersom jag tycker det är så svårt att se ibland på stickorna om det verkligen är positivt vill jag ha dem hemma för att dubbelkolla med. De går ju inte att misstolka. Men de är alldeles för dyra att använda 2 gånger per dag när man inte vet när ägglossning blir. Sist blev ju ägglossningen sen efter pergotimebehandlingen, kom ju först på CD 19.

Nä nu ska jag titta färdigt på Sveriges Mästerkock och försöka att inte tänka mer på det här. Får se om det lyckas. Annars kommer det märkas här. Sambon jobbar så då flyger tankarna runt och då är det skönt att skriva av sig lite här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar