måndag 14 januari 2013

Cykeldag 8

En biverkning av pergotime har jag märkt av under den här kuren. Det är värmevvallningarna. Har för mig om att jag kände av dem förra kuren också. Men annars har jag inga symtom. Framförallt har jag inte fått insomnian och det är det absolut bästa. För den var hemsk, värmevallningarna kan jag stå ut med även om de också påverkar sömnen på ett sätt. De är nämligen värst på kvällar och nätter. Det resulterar i att jag först blir jättevarm och svettig och därför byter till ett tunnare täcke. Sen vaknar jag mitt i natten av att jag fryser istället. Inatt vaknade jag bara en gång så det var inte så farligt.

Tempen: 36,5. Vet inte varför den sköt upp till 36,9 igår, men den kan ju variera lite. Det här känns i alla fall som en mer normaltemp för mig innan ägglossning.
Tappen: Mellan, mellan, stängd
Flytningar: Börjar bli krämiga nu, men inte helt vita som de är efter ägglossning utan mest genomskinliga lite vattniga. Inte mycket.

Var hos min syster igår. Det är så kul och umgås med henne och det känns som att vi kan prata om allt. Vi pratade igår om hur det går med min behandling så då berättade jag om missfallet jag hade. Det kändes så skönt att få berätta det för någon mer. Jag har kommit över missfallet, men ändå är det en del av vår resa mot ett barn. Imorgon är det en månad kvar till min systers BF. Ska bli så kul att få bli moster och mitt mål är att få en bra kontakt med barnet och att vara ett stöd för min syster och hennes sambo. Självklart är jag fortfarande avundsjuk på hennes graviditet, men framförallt tror jag att jag är besviken. Besviken på att våra första barn kanske inte kommer att bli jämngamla. Antar att jag alltid haft en bild av att vi ska umgås mycket med våra barn och att de ska vara kompisar. Antar att jag vill att mina barn ska känna sina kusiner bättre än vad jag själv gör. Men än så länge finns ju hoppet att det ska bli en bebis 2013 och då skiljer det ju bara några månader emellan dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar