söndag 6 januari 2013

Lurad?

Verkar som att mensen inte kommer igång idag heller. Mensvärken är borta och nu var det bara vita flytningar på pappret. Dock ömmar brösten knappt alls längre. Man måste trycka på dem för att känna något så kanske ändå att det är på gång.

Har en teori. Jag har ju framförallt fått de här rosa flytningarna på morgonen. Sen har de försvunnit under dagen. Jag tror det är på grund av proveran. På morgonen har effekten av tabletten gått ur kroppen vilket gör att det börjar blöda lätt. Sen när jag tagit proveran stiger progesteronnivåerna igen och blödningen avstannar. Därför ska jag testa imorgon att inte ta proveran på morgonen. Sen om inte mensen kommit igång på kvällen så kan jag ta tabletten då. Funderade ju på att avbryta kuren, men tänk om det inte funkar och jag inte får någon blödning. Då måste jag ju gå igenom en ny kur. Så bättre att se om den kommer igång om jag skjuter på tabletten.

Nu sitter jag och väntar på att det ska bli dags att bege sig in till staden. Sen mot skavsta. Gissar att det är glashalt på vägarna även ikväll så blir att köra försiktigt. Om jag själv fick välja skulle jag ligga kvar i soffan med en bra bok. Men får väl läsa när jag kommer hem ikväll istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar