söndag 24 februari 2013

Aha!

Det är inte en begynnande mens... Det är ägglossning!! Japp skulle gissa att det blir ägglossning idag eller imorgon. Varför har jag fått för mig det då undrar ni nu. Jo jag har haft ont i vänster äggstock sedan 15-tiden idag. Tänkt att det beror på gaser i tarmen. Men tänkte också att det kanske är ägglossning. Hade precis samma värk i december. Då varade den i 3 dagar. Sen tänkte jag inte så mycket mer på det. När jag kom hem från jobbet gick jag dock på toaletten. Och (nu blir det lite äckligt) det hängde en lång tråd av äggviteflytningar från slidan. Så mycket flytningar har jag nog aldrig haft. Var tvungen att kolla tappen också och den var hög, mjuk och öppen!! Hade dessutom hela fingrarna täkta av flytningar efteråt och det gick att göra hur långa trådar som helst. Hoppade på sambon direkt. Och jag kände av den där typiska smärtan i äggstocken vid sex som jag bara får vid ägglossning. Blir att sexa imorgon också och kanske i övermorgon. Funderar dock på besöket hos gyn på onsdag. Men det är väl bara att gå dit. Antar att de kommer göra ett nytt VUL och då borde det ju synas om det varit ägglossning. Får väl tala om att jag antagligen haft ägglossning. Jag visste att jag inte haft det. Det stämde bara inte. Varken tempen eller kroppen har ju betett sig som den brukar efter ägglossning. Nu väntar jag bara på tempstegringen och de ömma bröstvårtorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar