torsdag 28 februari 2013

Cykeldag 53 = ÄL+3

Kom hem från jobbet vid 00:30 inatt, men ändå är jag vaken redan. Vaknade första gången vid 03:40 och var akut kissnödig. Note to self; drick inte kaffe kl 23 på kvällen. Sen vaknade jag igen vid 07:40 och kunde inte somna om för allt i världen. Tror att jag helt enkelt är uppspelt över att faktiskt ha fått ägglossning på egen hand och dessutom lyckats passa in sexet till det. Hoppas bara att det tar sig. Gyn sa igår att jag ju verkar vara väldigt fertil bara äggen släpper. Att det inte blev något på den ägglossningen jag hade efter missfallet beror nog mest på att jag trodde den var tidigare än den var. Hade ju ont i vänster äggstock i 3 dagar även då, men kopplade då inte ihop det med ägglossning eftersom jag trodde att den varit några dagar tidigare. Nu har vi gjort allt vi kunnat. Sex dagen innan ägglossning, ägglossningsdagen och ÄL+1. Så blir det inte ett plus så har vi i alla fall gjort vad vi kunnat.

Status post ägglossning
Tempen: 36,7. När jag tog tempen vid 03:40 imorse var jag säker på att den skulle visa ganska lågt med tanke på att det var så tidigt, men då var den 36,6 så det märks ju att tempen stigit. Dock inte så högt som den gjorde då i november, men tror fortfarande att det släppte mer än ett ägg då och då borde progesteronvärdet vara högre och därmed högre temp.
Tappen: Mellan, hård, stängd.
Flytningar: Sparsamma, klibbiga

Övriga symtom
Bröstvårtorna är ömma, men det är minskat sedan igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar