torsdag 14 februari 2013

Cykeldag 39

Jaha idag är det alla hjärtans dag. Jag och min sambo har aldrig riktigt uppmärksammat den här dagen. På sin höjd har vi lagat och ätit trerätters och tagit ett glas vin eller två. Inte för att jag inte vill fira det, men på grund av att vi alltid jobbar. Vi jobbar oregelbundna tider båda två och det är nog bara ett eller två år av de sex år vi varit tillsammans som vi båda varit lediga. Idag jobbar sambon kväll och jag ska snart bege mig till jobbet. Men vi åt frukost ihop imorse. Mer romantik än så blir det inte idag. Men vi är lediga i helgen och då kanske vi ska hitta på något. Eller så blir det en tur till stan för att shoppa tapeter. Det märks.

Idag blev jag övertygad om att det inte varit någon ägglossning. Vaknade tidigt imorse och tog tempen då och den var 36,2. Och med så låg temp kan det ju inte ha varit ägglossning. Visserligen var den 36,9 när jag tog den när jag vaknade vid kl 12. Men då var ju klockan mycket mer än vad den brukar vara när jag tar tempen. Så nä jag tror inte på det. Så vad molvärken beror på vet jag inte. Kanske ägglossning på gång. Det är ju synd i så fall för sambon ska lämna spermaprovet på måndag och då får han ju inte ha utlösning på tre dagar innan. Med andra ord inget sex för oss i helgen. Kan ju hoppas att det var ägglossning idag i så fall. Då kanske det lyckas ändå. Sex hade vi inatt. Men det är nog bara att vänta på den 27:e. Om tiden ändå ville gå lite snabbare.

Tempen: 36,2/36,9
Tappen: Hög, mellan, stängd
Flytningar: Krämiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar