måndag 11 februari 2013

Jag tar tillbaka

Min app upptäckte precis möjlig ägglossning på cykeldag 28! Märk väl MÖJLIG alltså inte säker. Men jag var inne på fertilityfriend och skulle rita lite i grafen tänkte jag. Så fick jag för mig att ta bort den där jättehöga tempen som jag fick då när jag druckit alkohol kvällen innan och vips så registrerade appen att tempen stigit efter cykeldag 28.

Här är den kurvan som jag satt och ritade i. Ovalen markerar där jag fick det positiva ägglossningstestet och då jag troligen hade ägglossning samma dag om jag hade ägglossning. Rektangeln visar gårdagens tempdipp. Frågan är om det kan vara en implantationsdipp. Om jag haft ägglossning vill säga.


Sen här är kurvan som fertilityfriend lagt till streck på för att markera ägglossning och crossline för temperaturen. Ganska lik min egen va? Den ensamma blå pricken utanför grafen är den temp som jag valde att ta bort då den ändå är felaktig. Anledningen till att den röda linjen är streckad är att det är just en möjlig ägglossning. Enligt informationen i fertilityfriend beror det på mina flytningar. De stämmer tydligen inte eftersom jag hade äggviteflytningar efter dag 28.



Nu betyder inte det här att jag helt vänder och stenhårt tror på ägglossning. Det är ändå bara ett dataprogram. Men det har haft rätt tidigare. I förra cykeln upptäckte den tillslut ägglossning och det stämde. 14 dagar senare kom mensen. Även om den betedde sig konstigt. Men jag kommer inte att börja ändra rubrikerna till ÄL+ ännu. Eller jo. Jag tänker skriva det i parentes efter cykeldag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar