tisdag 5 februari 2013

Öl

Sitter ensam och njuter av en kall öl. Sambon sover eftersom han ska jobba imorgonbitti. Men jag är ledig. Och blev extremt sugen på öl. Den senaste veckan har jag druckit mer alkohol än vad jag gjort senaste året. Inte så att jag har supit mig full men tagit ett glas vin eller två i glada vänners sällskap. Är det hemskt? Med tanke på att vi försöker bli gravida och jag kanske haft/har ägglossning under dessa dagar? Sedan vi började med pergotime har jag druckit alkohol 1 gång. Har inte velat för att inte riskera något. Men nu känns det helt okej. Kanske eftersom jag tappade hoppet vid senaste VUL. Och att jag inte riktigt tror på det positiva ägglossningstestet. Har tittat på bilderna x många och jag ser ju att det är positivt, men tror det ändå inte. Har kvar testerna och de är fortfarande tydligt positiva, men ändå tror jag inte på det. Men kanske är det bra att jag slappnar av lite och tillåter mig själv att ta ett glas vin eller en öl. Jag är ju inte gravid nu och då ska det ju inte skada någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar